Otsi logiraamatust:

Toetab Blogger.

Minust

Minust
Tere, mina olen Aveli. Siin väikeses blogipesas saate näha minu loomingulisi katsetusi õmblemise vallas :)

Hakka lugejaks:

Follow this blog with blogger!

Järgi logiraamatut:



Follow on Bloglovin

Follow Me on Pinterest

Võtan osa...

Spring Race Challenge

Märksõnad

õmblemine ( 68 ) tee ise ( 50 ) pluus ( 33 ) kingitused ( 26 ) inspiratsioon ( 23 ) sport ( 22 ) ilu ( 19 ) aksessuaarid ( 17 ) filosofeerimine ( 17 ) lõiked ( 17 ) meestele ( 17 ) dressid ( 16 ) kleit ( 16 ) seelik ( 12 ) ehted ( 11 ) pildistamine ( 10 ) ümbertegemine ( 10 ) esinemisriided ( 9 ) kangad ( 9 ) püksid ( 9 ) juuksed ( 8 ) kosmeetika ( 8 ) retuusid ( 8 ) T-särk ( 7 ) jõulud ( 7 ) pinterest ( 7 ) suvi ( 7 ) toit ( 7 ) õppimine ( 7 ) kaelakee ( 6 ) kangapoed ( 6 ) blogi ( 5 ) korsett ( 5 ) kott ( 5 ) küüned ( 5 ) küünelakk ( 5 ) õmblusmasin ( 5 ) kudumine ( 4 ) overlok ( 4 ) Kandes omaloomingut ( 3 ) Sedamoodi ( 3 ) Vahvate asjade logiraamat ( 3 ) kujundus ( 3 ) käekett ( 3 ) pesu ( 3 ) pits ( 3 ) sisustus ( 3 ) teksa ( 3 ) Spring race challenge ( 2 ) ebaõnnestumine ( 2 ) isetegija ( 2 ) kangavärv ( 2 ) kikilips ( 2 ) kreem ( 2 ) käevõru ( 2 ) lastele ( 2 ) lips ( 2 ) lõpetamine ( 2 ) mustikad ( 2 ) mänguasjad ( 2 ) parandamine ( 2 ) raha ( 2 ) retsept ( 2 ) salv ( 2 ) sokid ( 2 ) teeme koos ( 2 ) teksased ( 2 ) ujumisriided ( 2 ) villased sokid ( 2 ) õpetus ( 2 ) Andorra ( 1 ) auhind ( 1 ) autosse ( 1 ) bikiinid ( 1 ) denim24.ee ( 1 ) huulepalsam ( 1 ) in English ( 1 ) jakk ( 1 ) juuksehooldus ( 1 ) juuksemask ( 1 ) kompott ( 1 ) krae ( 1 ) käsitsi ( 1 ) lappimine ( 1 ) lihavõtted ( 1 ) muffinid ( 1 ) mäng ( 1 ) pleegitamine ( 1 ) raamatud ( 1 ) rahvarõivad ( 1 ) reis ( 1 ) reklaampostitus ( 1 ) remont ( 1 ) salat ( 1 ) sein ( 1 ) sõrmus ( 1 ) triiksärk ( 1 ) trikoo ( 1 ) vest ( 1 ) voltimine ( 1 ) ümbrik ( 1 )
12 märts 2014

Arbuusilõhnaline ihupiim



Olen juba ammu olnud vaimustatud mõttest ise kreemi teha, esiteks seetõttu, et üha rohkem leidub erinevates allikates infot poekreemide ohtlikkuse kohta ning teiseks seetõttu, et tahan midagi lihtsat ja universaalset, mis tõesti töötaks. Nimelt ei ole ma tegelikult üldse suur kreemitaja - aeg-ajalt midagi näole ja paar korda talve jooksul ka ülejäänud kehale, kuid üldiselt ei kulu mul seda kraami palju. Viimasel ajal olen kreemide asemel kasutanud üldse õlisid - algul kookose ja hiljem argaania, kuid vaatamata õlide suurepärasele toimele, on nendega ikka üks paras mäkerdamine, eriti kui on kuskile minek ja oleks vaja kreem või õli kaasa võtta. Olen tegelikult kreemitegemisel juba päris mitu head katset teinud - alguses salvidega, mis on põhimõtteliselt lihtsalt erinevate õlide ja mesilasvaha kokkusegamine vähese lisatud eeterliku õliga, siis juba nn kreemiga, mille retseptis küll puudus emulgaator ja mis seetõttu jäi üpris kummalise salvi konsistentsiga, mille sees siin ja seal leidusid veetilgad (kuigi retsepti kohaselt pidi tegemist olema täitsa korraliku ja ühtlase kreemiga, vahest ma siis lihtsalt ei seganud piisavalt kiiresti ja korralikult...). Igatahes lõpuks otsustasin tellida omale emulgaatorit ja proovida korralikku kreemi teha. Aluseks võtsin SELLE baasretsepti (märkisin selle omale ammu ära, kuid nad on oma kodulehe kujundust ümber teinud ja pool retseptist on kusagile kaduma läinud, aga samal leheküljel on kreemiretsepte veel ja kuidagimoodi tuletasin selle põhiretsepti enam-vähem ikkagi välja ja panen siia ka kirja. Baasretsepte oli kaks, üks losjooni ja teine paksema kreemi jaoks, mõtlesin kasutada losjooni oma, kuna väga paksu võiet ka ei tahtnud, kuid tulemus ei olnud siiski päris see, mida oodanud oleksin. Nimelt ei tea ma kas minu ja retsepti autorite arusaam losjoonist on erinev või läks mul midagi nässu, aga minu tuli välja toode, mille paksus oli umbes samalaadne vahustamata vahukoorega, mis minu mõistes on losjooni kohta ikka väga-väga vedel ja kasutamiseks üpris ebamugav. Alguses olin päris pettunud, sest kuna nagu öeldud ma väga suur kreemikasutaja ei ole ja ka koostisosade raiskulaskmise tõttu laari minema visata ei tahtnud, seega pidi kuidagi sellele ikkagi otstarbe leidma, paksemaks teda enam teha ei saanud, kuna olin juba lisanud säilitusaine ja eeterliku õli, mida enam kuumutada ei saa. Lõpuks tulin aga mõttele, panna kreem pihustiga pudelisse ja ... Mulle NII VÄGA MEELDIB see!!! Varem juhtus tihti isegi nii, et näiteks säärtel oli nahk kuiv ja oleks vajanud kreemitamast, kuid ma lihtsalt ei viitsinud ega tahtnud mäkerdama hakata - siis on kõik käed ja küünealused seda kreemi täis, kuid pihustipudelis kerge ihupiim, mis veel nii meeldivalt arbuusi järele lõhnab on lihtsalt SUPER! Seega pihustivormi panduna sai minu esmapilgul kasutamiseks igat pidi liiga vedelast losjoonist üle ootuste meeldiv toode, mille kindlasti lõpuni kasutan, eks järgmisel korral võib vaadata ja proovida natuke paksema konsistentsiga portsioni teha :)

Siin võib enam-vähem aimu saada kreemi/losjooni konsistentsist



Kerge pihustatava ihupiima retsept:

Vaja läheb:

  • vastavalt kreemi kogusele sobiva suurusega pihustiga pudel
  • 65g destilleeritud vett (seda saab osta apteegist juhul kui pole võimalust kuskilt laborist pihta panna)
  • 5g taimset glütseriini (valikuline, kui glütseriini ei ole, kasuta lihtsalt 65g asemel 70g vett)
  • 23,5g meelepäraseid õlisid või rasvu (mina kasutasin kakaovõid, kookosõli ja argaaniaõli)
  • 3g mesilasvaha
  • 2g Tego Care 450 emulgaatorit
  • 1g meelepärast eeterlikku õli (mina kasutasin arbuusi oma)
  • 0,5g säilitusainet Euxyl
  • mikser
  • nõud, mis sobivad kuumutamiseks, lusikad
Valmistamine:

Sulata vesivannil õlid, mesilasvaha ja emulgaator, kuumuta 70 kraadini, samal ajal kuumuta teises nõus vee ja glütseriini segu samale temperatuurile. Vala õlisegu peene joana vedeliku hulka pidevalt segades ning jätka koheselt mikserdamist mitme minuti vältel, segu jahtumisel jätka aeg-ajalt segamist ja kui temperatuur on langenud 40 kraadi ligi lisa säilitusaine ja eeterlik õli, lase aeg-ajalt segades jahtuda toatemperatuurini ja pakenda.

Koostisosi ja pakendeid olen mina leidnud näiteks järgmistest e-poodidest:

http://www.hobipunkt.ee/
http://www.balscand.ee/
http://www.gaiacosmetics.ee/

Eeterliku õli tellisin e-bay'st, kuna otsisin justnimelt arbuusi oma, samas muudelt enamtuntud brändidelt pole ma sellelõhnalist kohanud ja seega ei pruugi ka minu oma tegelikult kõrgeima klassi kraam olla, aga... lõhnab see-eest hästi :D

Teie Aveli :)

3 kommentaari :

  1. Hei! Jagasin Sulle edasi ühe auhinna, mis minule jõudis S2rtsuliinelt. Vaata http://www.kadristik.net/2014/03/auhinnaring-ja-vastused-kusimustele.html Ilusat kevade algust Sulle!

    VastaKustuta
  2. Hobipunkti retseptid on ilmselt nende enda säilitusaine (ecosafe) baasil, mis muudab kreemid paksuks. Kas arbuusi eeterlik õli on päriselt olemas? Äkki ikka aroomõli?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma nüüd täpselt ei mäleta enam selle kreemiteo asjaolusid, kuid kahtlustan, et retseptis oli ka algselt kirjas just see sama Eluxyli nimeline säilitusaine, kuna selles olen küll kindel, et ma ise seda sinna retsepti ei leiutanud, kui oleksin lihtsalt ise selle valinud, oleks ka nii kirjutanud, et soovikohane säilitusaine vms, seega ma arvan, et paksus selle taha ei jäänud. Selle eeterliku õliga on nii, et mina ka kuskilt "legitiimsete" eeterlike õlide müüjate nimekirjadest arbuusi oma ei leidnud, aga kuna kindlasti just seda lõhna tahtsin, siis otsisin ebayst ja seal pakuti ja toode oli ka eeterliku õli nime all müügil (kindlasti mitte aroomõli, sest otsisin just eeterlikku). Kui kriitilise meelega mõelda, siis suure tõenäosusega ta tegelikult on ikkagi aroomõli (no kuna mujal väga arbuusi eeterlikku õli ei müüda ja ebays muudava kraami puhtus on pisut kaheldava väärtusega), kuid postituses räägin ikkagi temast kui eeterlikust, kuna tootenimi just selline oli :)

      Kustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...