Otsi logiraamatust:

Toetab Blogger.

Minust

Minust
Tere, mina olen Aveli. Siin väikeses blogipesas saate näha minu loomingulisi katsetusi õmblemise vallas :)

Hakka lugejaks:

Follow this blog with blogger!

Järgi logiraamatut:



Follow on Bloglovin

Follow Me on Pinterest

Võtan osa...

Spring Race Challenge

Märksõnad

õmblemine ( 68 ) tee ise ( 50 ) pluus ( 33 ) kingitused ( 26 ) inspiratsioon ( 23 ) sport ( 22 ) ilu ( 19 ) aksessuaarid ( 17 ) filosofeerimine ( 17 ) lõiked ( 17 ) meestele ( 17 ) dressid ( 16 ) kleit ( 16 ) seelik ( 12 ) ehted ( 11 ) pildistamine ( 10 ) ümbertegemine ( 10 ) esinemisriided ( 9 ) kangad ( 9 ) püksid ( 9 ) juuksed ( 8 ) kosmeetika ( 8 ) retuusid ( 8 ) T-särk ( 7 ) jõulud ( 7 ) pinterest ( 7 ) suvi ( 7 ) toit ( 7 ) õppimine ( 7 ) kaelakee ( 6 ) kangapoed ( 6 ) blogi ( 5 ) korsett ( 5 ) kott ( 5 ) küüned ( 5 ) küünelakk ( 5 ) õmblusmasin ( 5 ) kudumine ( 4 ) overlok ( 4 ) Kandes omaloomingut ( 3 ) Sedamoodi ( 3 ) Vahvate asjade logiraamat ( 3 ) kujundus ( 3 ) käekett ( 3 ) pesu ( 3 ) pits ( 3 ) sisustus ( 3 ) teksa ( 3 ) Spring race challenge ( 2 ) ebaõnnestumine ( 2 ) isetegija ( 2 ) kangavärv ( 2 ) kikilips ( 2 ) kreem ( 2 ) käevõru ( 2 ) lastele ( 2 ) lips ( 2 ) lõpetamine ( 2 ) mustikad ( 2 ) mänguasjad ( 2 ) parandamine ( 2 ) raha ( 2 ) retsept ( 2 ) salv ( 2 ) sokid ( 2 ) teeme koos ( 2 ) teksased ( 2 ) ujumisriided ( 2 ) villased sokid ( 2 ) õpetus ( 2 ) Andorra ( 1 ) auhind ( 1 ) autosse ( 1 ) bikiinid ( 1 ) denim24.ee ( 1 ) huulepalsam ( 1 ) in English ( 1 ) jakk ( 1 ) juuksehooldus ( 1 ) juuksemask ( 1 ) kompott ( 1 ) krae ( 1 ) käsitsi ( 1 ) lappimine ( 1 ) lihavõtted ( 1 ) muffinid ( 1 ) mäng ( 1 ) pleegitamine ( 1 ) raamatud ( 1 ) rahvarõivad ( 1 ) reis ( 1 ) reklaampostitus ( 1 ) remont ( 1 ) salat ( 1 ) sein ( 1 ) sõrmus ( 1 ) triiksärk ( 1 ) trikoo ( 1 ) vest ( 1 ) voltimine ( 1 ) ümbrik ( 1 )
29 jaanuar 2015

Ehetest - autorilooming vs konveierkaup

https://www.etsy.com/listing/186218051/save-on-this-set-unique-branch-and?ref=related-1
Tänane teema ei ole üldse väga minu isetegemisega seotud, samas autoriloominguga küll, sattusin lihtsalt ükspäev Pinterestis surfates pooljuhuslikult ühele seesugusele buzzfeedi artiklile, kus oli välja toodud 65 veidi ehk ebatraditsioonilist kihlasõrmust. Abielluma hakata mul lähiajal plaanis ei ole ja seega ei maksa asjaolust, et käsitlen siin kirjutises just kihlasõrmuseid suurt numbrit teha, kuna tegelikult kirjutan kogu seda juttu kõiksuguseid väärismaterjalidest ehteid silmas pidades ja minu hämmastuse tõid seekord esile just sõrmused. Pealegi, miks tituleeritakse iga kiviga sõrmus kohe kihlasõrmuseks? Mina kannan küll ka uhkeid sõrmuseid (ja isegi kihlasõrmuse sõrmes kusjuures) täitsa ilma kihlatud olemata ja enda meelest olen ikka pagana ilus niimoodi :D Ühesõnaga, vahet pole, kas tegemist on sõrmuse või kaelakeega, põhimõte jääb samaks ja asja juurde ma nüüd siis jõuangi. Tegin siis mina kui kunstnikuehete austaja eelpoolmainitud artikli põnevusega jahti, kerisin ilusaid sõrmuseid arvutiekraanilt läbi ja vaat et üle ühe ohhetasin ja ahhetasin, et kui äge. Jõudsin artikli lõppu ning mõtlesin, et vaatan siis ka kommentaare natuke. Muidugi eeldasin ja ootasin, et inimesed on seal ehk välja toonud, milline sõrmus neile kõige rohkem meeldis või nagu mina - ohhetanud ja ahhetanud lihtsalt, et kui ilusad need on. Suur oli aga mu üllatus kui kõige rohkem püstisi pöidlaid saanutena vaatasid mulle vastu kommentaarid a'la "oleksin võinud juba guugeldada "käsitsitehtud sõrmuseid"", "näevad välja veel odavamad kui kostüümipoes", "enamik neist on päris koledad", "kas kodus tehtud ehteid keegi üldse ostab?", "näeb välja suht kirbuturu kaup" jne. Nii palju kui üldse alla kerida jõudsin, nägin ühte kommentaari, kus keegi ütles, et talle mõni konkreetne sõrmus meeldis, ülejäänud näitasid kõik väga konkreetselt autoriehete (okei, ma usun, et enamik neist ei ole siiski ainueksemplarid ja seega mitte just klassikalises mõistes autoriehted, kuid disainerehted siiski), vastast põlgust. Noooh, kuna mul paar lähedast pereliiget on kõrgemalt haritud ehtekunstnikud-kullassepad ja selles vallas aktiivselt tegevad, võib mu arvamuspilt muidugi sünnist saati pisut kallutatud või hoopis vildakaks kasvatatud olla, aga minu meelest on igati loogiline ja normaalne, et kunstniku käsitsi loodud ehe on hoopis väärtuslikum, ilusam ja ka kallim kui juveelipoes müüdav masstoodang, kuigi mõlemad on nad ühtmoodi väärismetallidest ja -kividest kokku pandud. Kihlasõrmused kihlasõrmusteks, eks need ameeriklased on sellega natuke hulluks ka läinud, aga vahet pole, millisest ehteartiklist jutt käib, ma ei suuda mõista inimest, kes põhimõtteliselt eelistab kunstniku loodule masinatoodangut (eeldusel, et jutt käib inimesest, kellele kummagi enesele lubamine rahaliselt probleemiks ei ole), liiatigi on mulle ammu juba tundunud just need ameeriklannade miljoni teemantiga unistustesõrmused ikka eriti koledate ja välimuse poolest odavatena (totaalne Expressionsi kaup, juhul kui ei teaks, et tegemist on päris teemantitega). Aga et oleks ka aru saada, millest räägin, siis siia midagi, mis pole hoopiski minu teetassike ehk siis minu subjektiivse arvamuse kohaselt suhteliselt odava välimusega "traditsioonilised" sõrmused:

http://www.pinterest.com/pin/347621664961852163/


http://www.pinterest.com/pin/389139224026479261/


http://www.pinterest.com/pin/281826889156630984/


http://www.pinterest.com/pin/485966616013780022/
No on ju? Okei, see viimane on juba täitsa enam-vähem, aga siiski, just see, et seda blingi igale poole topitakse...? Sellistest harjumuspärasematest sõrmustest on minu maitsele vast ainukesed vastuvõetavad variandid sellised lihtsamad, no et üks kivi ja hästi harilik rõngas a'la midagi sellist:

http://www.pinterest.com/pin/230457705903831519/


http://www.pinterest.com/pin/42643527691249051/
Aga siiski, eeltoodud kaks sõrmust on küll kenad, aga na ei võistle mitte mingil moel autoriloominguga ja nüüd toon siia paar sõrmust, just sellest samast artiklist, kus enamiku kommentaatorite meelest ainult karnevaliehteid näidatud oli:


https://www.etsy.com/listing/175203779/swiss-blue-topaz-trillion-sterling?utm_source=OpenGraph&utm_medium=PageTools&utm_campaign=Share


https://www.etsy.com/listing/172637784/hammered-white-gold-ring-with-prehnite


http://www.barneys.com/on/demandware.store/Sites-BNY-Site/default/Product-Show?pid=00505032561562&cgid=womens-rings&index=10

allikas

Ma ju ütlen, to die for, absoluutselt ilusamad kui eeltoodud konveierikaup! Okei, ma ju tegelikult tean, et ilu on vaataja silmades ja maitse asi (ütles kukk ja nokkis tatti), ning mind tegelikult absoluutselt ei morjenda see, kui mõnele marile või katile meeldib just niisugune esimesena toodud miljoni kivikesega poesõrmus, aga ma lihtsalt poleks uskunud, et kunstnike loomingut niimoodi maha teha võidaks nagu tolle artikli all. Ikka ju kuulen, kuidas see või teine prominentne daam käib kunstnikult ehet tellimas ja pärast kiidab seda taevani ning saab komplimente ka teistelt, pingviinide paraadi järgselt teeb Kroonika isegi eraldi sektsiooni naiskülaliste ehete ja nende oletatavate või teadaolevate autorite nimedega - just nagu oleks ehtelooming ju hinnas?! Aga jälle... võib-olla need Ameerikamaa mary'd ka kate'd ongi n-ö maalt ja hobusega, kes ei tunne kunsti ka siis ära kui see tantsib nende ees alasti, kohvikannusoojendaja peas? Asi ei olegi ju selles, et mõni leti alt võetud poesõrmus ei võiks inimesele meeldida, olen isegi poeaknal päris ilusaid ehteid näinud ja samas võin öelda, et ka näiteks siintoodud artiklis oli nii mõnigi sõrmus, mis mulle vaatamata oma kunstniku käte alt tulnud staatusele hoopiski ei meeldinud, aga... Ma ei tea, ma isegi ei oska öelda, miks see mulle nii palju korda läheb, ma lihtsalt ei mõista sellise lahterdamise taga olevaid väärtushinnanguid ilmselt, aga muidugi, sära ja bling for the win on ju ameeriklaste moto, mida neile nii usinalt väiksest peale vähemalt ehete teemal sisse on kasvatatud, seega ei maksagi imestada kui unikaalsust ja omapära hinnata ei osata.
 
Eks peaks vist otsad vaikselt kokku tõmbama, aga tahaksin täitsa huvi pärast teada, kui paljud minu lugejad jagavad seisukohta, et autorilooming ehete osas on kindlasti vägevam kui juveelipoe kaup? Ja kui teile meeldivad pigem poes olevad ehted, siis loeksin samuti huviga põhjendust, miks just selline arvamus (sest nood kindlameelsed halvustajad seal artikli all ju väga veenvate argumentidega lagedale ei tulnud) :)
 
Teie Aveli
 
 
P.S. Ja muuseas, too postituse alguses esimesel pildil toodud oksamotiivi ja lihvimata kiviga sõrmus on lihtsalt nii ilus! Leidsin selle foto internetiavarustest juba paar aastat tagasi ja alles nüüd, selles sõrmusteartiklis, oli ära toodud, kust seda soetada saaks (ja nagu välja tuleb, siis ei olegi nii meeletult kallis, kuna tegemist on lihvimata kivi ja kullatud hõbedaga), kahjuks on see aga müügilt maas, muidu isegi teeks omale võib-olla kunagi väikese kingituse...  :D Vaieldamatult üks ilusamaid sõrmuseid, mida kunagi näinud olen!
 
 
P.P.S. Kui kellelegi pakuvad huvi autoriehted, siis minu tädi, Kertu, küllaltki omanäolise loominguga saab tutvuda siin: http://kertuvellerind.wordpress.com/ ja kui on soovi millegi pisut traditsioonilisema järele, siis vanaema Tea valmistatud ehteid näeb siit: http://teavellerind.wordpress.com/
 


6 kommentaari :

  1. Mulle on alati omapärased ehted meeldinud. Kunagi oli oluline, et see poleks liiga kallis, sest kulinaid tahtsin ju kokku kuhjata endale pallllju. :D
    Mingi hetk aga lõppes see sellega, et ma ei tahtnud ühtegi ehet enda küljes näha. :) Ja siis hakkasid paeluma disainerehted ja eutoriehted. Okei, viimastest ma veeel võin unistada, kuid küll jõuan! Imeline on vaadata neid disainerasju. On kohe näha, kuidas kunstnik on pannud oma hinge sinna sisse. Vaatasin neid sõrmuseid ja..lugesin üle, et oma paarkümmend neist võiks minu ehtekarpi rännata vabalt. :D
    Usun, et vääriskivil ja väärismetallil on hea jõud, mis meid aitab, kui neid enda lähedal hoida. Kui ehtemeister on teinud ehte hea tundega ning andnud ehtele positiisust juurde, siis tegu lausa erilise energiaga asjaga ju. (ja tegelikult pole asi ainult ju ehetega nii, samamoodi riided, kotid, kingad, mööbel) Ja need ehted püüavad pilku, neid on hea kanda, need teevad eriliseks. Igaüks lihtsalt ei taha/julge/oska eriline olla, samas on vaja alternatiivi, mille jaoks omal julgust pole, vaja ikka maha teha, et end paremini tunda. Arvan mina. :)
    Kai-Epp

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks mul oli ka kunagi seesugune periood, kus kõrvarõngaletist lihtsalt ei saanud mööda jalutada nii, et sealt midagi koju kaasa poleks tulnud, samas otsisin ka siis omapära, kuid alati kippus nii juhtuma, et vähemalt üks just minu maitsemeelele piisavalt omapärane paar juhtus poes olema ja nii ta läks ja sellest käitumisest võib vist juba järeldada, et oli oluline, et oleks sealjuures ka odav :D Tänaseks olen ikka väga palju rohkem väärismetalli ja -kivide usku. Mitte et mul reaalselt endal raha oleks omale midagi sellist väga lubada, aga pigem sisaldagu mu ehtekarp väikest hulka aastate jooksul kingiks saadud "päris" ehteid kui kilakola (kuigi see viimane osa ei käi vist sõna-sõnalt võttes otseselt mu postitusega kokku, kuna seal väidan, et ka väärismetallist saab põhimõtteliselt "kilakola" teha, aga no mõte on arusaadav ma loodan :D ). Ja samas võin ka praegu juhtuda suvakas jubinapoes millegi minu jaoks erakordse peale ja selle ikkagi ära osta ja hea meelega kanda, aga seda juhtub ikka haruharuharva.Just nii jõudsid minu koju aastake tagasi ühed H&M-i kõrvakad.

      Kustuta
  2. Sekundeerin kahe käega ja jagan su hämmingut. Samas muidugi ärgem unustagem, et nood kommenteerijad ongi mingid suvakad Buzzfeedi kommenteerijad. Kuskil Etsy poes on näiteks kindlasti teistsugused kommentaarid ka ameeriklastelt. Ma ei teagi, millist arvamusplatsi Eesti kontekstis näiteks tuua, aga kindlasti on siingi hulgaliselt mimme, kes poeehteid eelistavad. Ma arvan, et paljudele ei tule pähegi selline kontseptsioon nagu autoriehe, samamoodi, nagu ei tule pähe,et riideid võiks tellida rätsepalt jne. Kuigi see puudutab võibolla asja seda külge, et kaubanduskeskuses asuvasse ehtepoodi on lihtsam šoppama minna, kui kuhugi kunstniku ateljeesse või töökotta sattuda. Et keegi neid iseloomutuid kulla ja karraga maitsetusi vabal tahtel eelistada võiks, jääb ikkagi arusaamatuks, Ma ise ehteid praktiliselt ei kanna, mul pole kõrvarõngaaukegi näiteks. Aga... nägin paar kuud tagasi Linda al-Assi kõrvarõngaid seeriast "Rahu, ainult rahu" (http://gram.ee/sites/default/files/photos/S0039557.jpg) ja ma pean need nüüd saama :D Tuleb ainult raha kõrvale panna mõnda aega (ja kõrvarõngaaugud teha).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nojaa, eks muidugi oleneb sellest, kes selleks valimiks võtta, kelle käest arvamust küsitakse, eks :D aga ma ikkagi nagu mõtleks, et Buzzfeed on suht selline koht, kuhu satub "kogemata" igasugu erineva maailmavaatega inimesi (selles mõttes, et mina näiteks seal kunagi regulaarselt-spetsiaalselt lugemas ei käi, aga kuidagi satuvad need artiklid mulle ette siin ja seal, eks ma siis eeldan, et teistel külastajatel võiks ka samamoodi olla, kuigi kui nüüd loogiliselt mõelda, siis neil ju ikkagi peab mingi püsilugejaskond ka olema :D ) ja seega võiks nagu olla selline suhteliselt segamini kiht inimestest tänavalt, samas kui ikka Etsysse ei lähegi mingi suvaline paabulinnumimm üldse midagi vaatama. Aga Sinu näidatud kõrvarõngad on ikka hirmägedad küll :) (mõtle positiivselt, kõrvaaukude puudumine päästab antud juhul rahakoti lõhkiminekust ;) )

      Kustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...