Otsi logiraamatust:

Toetab Blogger.

Minust

Minust
Tere, mina olen Aveli. Siin väikeses blogipesas saate näha minu loomingulisi katsetusi õmblemise vallas :)

Hakka lugejaks:

Follow this blog with blogger!

Järgi logiraamatut:



Follow on Bloglovin

Follow Me on Pinterest

Võtan osa...

Spring Race Challenge

Märksõnad

õmblemine ( 68 ) tee ise ( 50 ) pluus ( 33 ) kingitused ( 26 ) inspiratsioon ( 23 ) sport ( 22 ) ilu ( 19 ) aksessuaarid ( 17 ) filosofeerimine ( 17 ) lõiked ( 17 ) meestele ( 17 ) dressid ( 16 ) kleit ( 16 ) seelik ( 12 ) ehted ( 11 ) pildistamine ( 10 ) ümbertegemine ( 10 ) esinemisriided ( 9 ) kangad ( 9 ) püksid ( 9 ) juuksed ( 8 ) kosmeetika ( 8 ) retuusid ( 8 ) T-särk ( 7 ) jõulud ( 7 ) pinterest ( 7 ) suvi ( 7 ) toit ( 7 ) õppimine ( 7 ) kaelakee ( 6 ) kangapoed ( 6 ) blogi ( 5 ) korsett ( 5 ) kott ( 5 ) küüned ( 5 ) küünelakk ( 5 ) õmblusmasin ( 5 ) kudumine ( 4 ) overlok ( 4 ) Kandes omaloomingut ( 3 ) Sedamoodi ( 3 ) Vahvate asjade logiraamat ( 3 ) kujundus ( 3 ) käekett ( 3 ) pesu ( 3 ) pits ( 3 ) sisustus ( 3 ) teksa ( 3 ) Spring race challenge ( 2 ) ebaõnnestumine ( 2 ) isetegija ( 2 ) kangavärv ( 2 ) kikilips ( 2 ) kreem ( 2 ) käevõru ( 2 ) lastele ( 2 ) lips ( 2 ) lõpetamine ( 2 ) mustikad ( 2 ) mänguasjad ( 2 ) parandamine ( 2 ) raha ( 2 ) retsept ( 2 ) salv ( 2 ) sokid ( 2 ) teeme koos ( 2 ) teksased ( 2 ) ujumisriided ( 2 ) villased sokid ( 2 ) õpetus ( 2 ) Andorra ( 1 ) auhind ( 1 ) autosse ( 1 ) bikiinid ( 1 ) denim24.ee ( 1 ) huulepalsam ( 1 ) in English ( 1 ) jakk ( 1 ) juuksehooldus ( 1 ) juuksemask ( 1 ) kompott ( 1 ) krae ( 1 ) käsitsi ( 1 ) lappimine ( 1 ) lihavõtted ( 1 ) muffinid ( 1 ) mäng ( 1 ) pleegitamine ( 1 ) raamatud ( 1 ) rahvarõivad ( 1 ) reis ( 1 ) reklaampostitus ( 1 ) remont ( 1 ) salat ( 1 ) sein ( 1 ) sõrmus ( 1 ) triiksärk ( 1 ) trikoo ( 1 ) vest ( 1 ) voltimine ( 1 ) ümbrik ( 1 )
22 märts 2013

Tootearvustus: Javana värvieemaldi

Nii, juba mõni aeg tagasi tegin oma riidekapis väikest ineventuuri - päris ära saatsin üpriski vähe asju, kuid päris paras hunnik tekkis sellistest riietest, mis on ilusad, terved, enamjaolt isegi mu enda välja valitud, kuid miskipärast ei ole nad eriti kapisseismisest kaugemale jõudnud - üht olen kandnud korra, teist kaks või mõnd üldse mitte, kuid samas välja visata nagu siiski ei raatsiks. Võtsingi need esemes ette siis sellise pilguga, et ehk saab miskit natukese paremaks teha kohendades miskit siit ja sealt, kuid oma riietumisharjumusi ja konkreetsete esemete iseloomu sügavamalt analüüsides avastasin, et mitmete rõivaesemete peamiseks "kapiskopitamise" põhjuseks on lisaks võib-olla mitte just kõige kaunimale tegumoele ka nende värv. Nimelt leidsin, et mul on ikka nii palju (just nende rõivaste seas, mida ma mingil põhjusel eriti selga panna ei armasta) selliseid ebamäärase ja/või tumeda värviga asju: tumehall pluus, pruun beežitäpiline velvetbleiser, juba algusaegadest kergelt kollakas ja paar numbrit liiga suur pidulik pluus on vaid mõned näited. Kuna olen oma välismaistest lemmikblogidest tihti lugenud, kuidas hakkajad isetegijad oma rõivaid värvivad, otsustasin ka seda proovida, kuid kahjuks hakkab värv peale ikka "puhtale paberile" ehk siis tumehalli või pruuni eset oleks näiteks roosaks üpris keeruline värvida ja kuna olin kuulnud ka palju erinevate kangaste valgendamisest (teksad nt), tegin natuke eeltööd ja mõtlesin ka selle ära katsetada.
Ilmselt on juba siiani lugedes aru saada, et 100% õnnestumist sellest projektist loota oleks natukene palju ja nii üritasingi enda jaoks väga hästi läbi mõelda, millised esemed prooviks võtta, et pärast kahju poleks, samas aitas otsustamisele kaasa väga hästi see kui sisendasin endale, et ega ma ju neid nagunii siiani eriti kandnud ei ole, miks peaks pärastki kurb olema (mis on ka täiesti tõsi tegelikult) :)

Pleegitamisvahendiks leidsin Tasku Kunsti ja Hobi poest firma Javana värvieemaldi, mis maksis 2,94 eurot nin lubas valgeks muuta 1,5 kg riideid. Pakend nägi välja selline (ma eeldan, et tegemist on sama tootega, välimus on sama, kuid toda võõrkeelset kirja ma lugeda ei oska, et kindlalt öelda teaks, seega vabandan keeleoskajate ees, kes peaks avastama, et ma siia hoopis mõne vale asja pildi olen pannud):

Ja katsejänesteks osutusid kaks pluusi. Esimese ostsin mõned aastad tagasi Inglismaalt - musta-hallikirju leopardimustriline kerge nahkhiirelõikega topp, mida tõesti vist vaid 2 korda kandnud olen. Lootsin saada ta piisavalt heledaks, et mõnd erku värvi katsetada.

 
 
Teise pluusi sain samuti paar aastat tagasi vist jõulukingiks, kuid sellega juhtus värvieemalduseeleslt päris naljakas lugu. Nimelt polnud ma seda kordagi kandnud, kuna ta ei istunud hästi - üle kõhu jooksis miskisugune krookkumm ning kaelusele oli kinnitatud naljakas narmendavast lindist lipsuke. Mingi äkkinspiratsiooni ajel (mida mul miskipärast üllatuslikult viimase paari aasta jooksul varem peale polnud tulnud, sikutasin kummi pluusi seest välja ning lõikasin lausa raevuka ägedusega lipsu kaeluselt ning alles jäi...täitsa kena igapäevapluus, mida kannaksin hea meelega :D Samas oli ta ikka sellist sünget tumehalli värvi ja mõtlesin siiski pleegitamist proovida lootusega hiljem nt midagi ombre´ sarnast proovida. Et aga anda aimu, milline too pluus enne mu inspiratsioonisööstu välja nägi, üritasin teha väikese rekonstruktsiooni (originaalis oli lips küll hall):
 


Niisiis asusin asja kallale. Javana puhul on tegemist pulbriga, mis tuleb segada kuuma või sooja veega olenevalt sellest, kui kaua aega ollakse protsessile nõus kulutama. Kogu pakendist peaks jaguma 1,5 kg pesule, seega algul katsetasin poole pakiga. Esiteks tuleb öelda, et toote hais on hingemattev, ei oskagi seda kuidagi moodi väga kirjeldada, justkui segu prügimäest ja keemiatehasest. Mina seda lõhna kaua kannatada ei suutnud ja kuigi tõstsin kausi pea kohe pärast segu kokkusegamist (vesi + pulber), riiete sissepanemist ja pealt kilega katmist rõdule, läks veel tunde, et suure õhutamise peale toas normaalselt hingata sai.
Ettenähtud aja möödumisel avastasin, et minu kahe pluusiga on täiesti erinevad lood: leopardimustriline on endiselt leopardimustriline, kuid nüüd on must muster ebaühtlasel pruunil taustal (varem hall mustal taustal), tumehall pluus polnud aga hoopiski värvi muutnud. Võtsin riided segust välja ja pesin käsitsi üle, kuid kuna esimene pluus tundus siiski värvi poolest liiga ebaühtlane ning miskit ju ikkagi mõjunud oli, otsustasin katsetada uuesti ja kulutasin selleks ka teise poole pulbripakist. Teise korra järel polnud minu meelest võrreldes esimese korraga üldse mingisugust muutust aru saada, vähemalt mina oma silmaga seda täheldada ei suutnud. Pesin mõlemad pluusid pesumasinas üle ning tulemus on selline:

Pluus 1:

 
 
Ilmselt oleksin tulemusega enam-vähem rahule jäänud, kui oleksin saanud ilusa ühtlase pruunil põhjal (originaalilähedase) leopardimustri (algne plaan oli siiski saada pluus täiesti valgeks), kuid lõppkokkuvõttes jäi värv nii ebaühtlane, et kohati nagu polekski midagi muutunud ning teine koht on jälle peaaegu helekollane, ometi vaatasin hoolikalt, teisel korral veel eriti, et kogu pluus oleks lahuses ja miski koht välja ei jääks, vahepeal isegi liigutasin.
 
Pluus 2:
 


Nagu näha, siis siin pole täheldada muud muutust kui asjaolu, et pluus on rohkem kortsus, kui varem, mis ilmselgelt ei ole tulemus, mida ootasin, kuid mis ei ole ka sugugi ettearvamatu :D Vähemalt ei juhtunud miskit seesugust, mis pluusi kandmiskõlbmatuks teeks.

Kahjuks ei oska ma öelda kummagi pluusi kanga materjali, kuna olin sildid enne esimesi kandmisi seest ära lõiganud, kuid eeldan, et tegemist puuvilla/elastaani/viskoosi seguga (mõlema puhul, ilmselt küll erinevas vahekorras, kuid siiski), kuid nii palju kui mina välja lugesin, ei olnud pakendil ka miskit konkreetset pleegitatavate kangaste materjalide kohta kirjas, seega peaks nagu toimima ikka ju?!

Kokkuvõtteks võite ilmselt isegi aru saada, et rahule ma selle tootega ei jäänud. Kasutamine oli meeletu haisu tõttu üpris ebameeldiv ning soovitud tulemusest oli asi kaugel. Küll aga tahaksin kunagi proovida toda toodet 100% puuvillale, ehk siis mõikab. Muust materjalist riiete pleegitamiseks aga kindlasti ei soovita!


Aveli :)

P.S. Kui kellelgi on ideid, kuidas untsuläinud leopardipluus kandmiskõlbulikuks tuunida või on proovinud mõnd muud värvieemaldusnippi, mis töötab, oleksin väga rõõmus kui sellest mulle kommentaarides teada annate :)

0 kommentaari :

Postita kommentaar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...