Otsi logiraamatust:

Toetab Blogger.

Minust

Minust
Tere, mina olen Aveli. Siin väikeses blogipesas saate näha minu loomingulisi katsetusi õmblemise vallas :)

Hakka lugejaks:

Follow this blog with blogger!

Järgi logiraamatut:



Follow on Bloglovin

Follow Me on Pinterest

Võtan osa...

Spring Race Challenge

Märksõnad

õmblemine ( 68 ) tee ise ( 50 ) pluus ( 33 ) kingitused ( 26 ) inspiratsioon ( 23 ) sport ( 22 ) ilu ( 19 ) aksessuaarid ( 17 ) filosofeerimine ( 17 ) lõiked ( 17 ) meestele ( 17 ) dressid ( 16 ) kleit ( 16 ) seelik ( 12 ) ehted ( 11 ) pildistamine ( 10 ) ümbertegemine ( 10 ) esinemisriided ( 9 ) kangad ( 9 ) püksid ( 9 ) juuksed ( 8 ) kosmeetika ( 8 ) retuusid ( 8 ) T-särk ( 7 ) jõulud ( 7 ) pinterest ( 7 ) suvi ( 7 ) toit ( 7 ) õppimine ( 7 ) kaelakee ( 6 ) kangapoed ( 6 ) blogi ( 5 ) korsett ( 5 ) kott ( 5 ) küüned ( 5 ) küünelakk ( 5 ) õmblusmasin ( 5 ) kudumine ( 4 ) overlok ( 4 ) Kandes omaloomingut ( 3 ) Sedamoodi ( 3 ) Vahvate asjade logiraamat ( 3 ) kujundus ( 3 ) käekett ( 3 ) pesu ( 3 ) pits ( 3 ) sisustus ( 3 ) teksa ( 3 ) Spring race challenge ( 2 ) ebaõnnestumine ( 2 ) isetegija ( 2 ) kangavärv ( 2 ) kikilips ( 2 ) kreem ( 2 ) käevõru ( 2 ) lastele ( 2 ) lips ( 2 ) lõpetamine ( 2 ) mustikad ( 2 ) mänguasjad ( 2 ) parandamine ( 2 ) raha ( 2 ) retsept ( 2 ) salv ( 2 ) sokid ( 2 ) teeme koos ( 2 ) teksased ( 2 ) ujumisriided ( 2 ) villased sokid ( 2 ) õpetus ( 2 ) Andorra ( 1 ) auhind ( 1 ) autosse ( 1 ) bikiinid ( 1 ) denim24.ee ( 1 ) huulepalsam ( 1 ) in English ( 1 ) jakk ( 1 ) juuksehooldus ( 1 ) juuksemask ( 1 ) kompott ( 1 ) krae ( 1 ) käsitsi ( 1 ) lappimine ( 1 ) lihavõtted ( 1 ) muffinid ( 1 ) mäng ( 1 ) pleegitamine ( 1 ) raamatud ( 1 ) rahvarõivad ( 1 ) reis ( 1 ) reklaampostitus ( 1 ) remont ( 1 ) salat ( 1 ) sein ( 1 ) sõrmus ( 1 ) triiksärk ( 1 ) trikoo ( 1 ) vest ( 1 ) voltimine ( 1 ) ümbrik ( 1 )
23 august 2014

Hallikirjukriimulised retuusid ja masinanuttu

 
"Lõpuks..." mõtleb nüüd ilmselt umbes iga teine (kui mitte lihtsalt "iga") minu blogi lugeja kui kuuleb, et näha saab ometi jälle mõnd õmblustööd, millest ma tegelikult ju kirjutama peaksingi, kuid viimasel ajal pole väga mahti saanud. Ühesõnaga... vaadake see kangas ja need retuusid, millest ma ühes eelnevas inspiratsioonipostituses kirjutasin... Jah, see hirmkallis kangas, mida ma ilmselt veel päris tükk aega endale tellida poleks raatsinud. Juhtus nii, et üks mulle hästi kallis inimene otsustas minu ahastust nähes selle ära tellida ja mulle kinkida, sest on ju teada, et "ma kunagi ei osta endale meeldivaid asju ära ja siis pärast kahetsen..." (kingitusetegija sõnad). Igatahes, nii jõudis minu tagavaradesse terve meeter suurepärast sulelist lükrat:
https://www.funkifabrics.com/product/353
Ja nii ma siis asusingi retuuse õmblema, kiiruga küll, sest tahtsin need enne Lätti Gaudeamusele sõitu valmis saada, kuna just selline retuusinišš oli mu garderoobis parasjagu täitsa täitmata ja tegelikult oli tegemist sel ajal ka päris palju. Kasutasin ikka oma vana retuusilõiget, mille kunagi ammu-ammu Burdast võtsin (kui ma ei eksi, siis oli vist SEE lõige), ning mille järgi muuhulgas ka oma lühikesed sinised trennipüksid õmblesin. Kummi panin seekord teistmoodi - overlokitasin ta algul retuuside ülaserva kinni ning keerasin seejärel kummilaiuse võrra tagasi ning teppisin siksakpistega läbi - tavalise kummikanaliga kipub ta miskipärast ikka keerlema minema... Nüüd on küll nii, et suure kaalukaotuse korral (mis on ilmselgelt ju väga tõenäoline :D ) kummi koomale võtta ei anna, aga vähemalt saan praeguses kaalus neid edukalt ja viperusteta jalga tõmmata :) Allservade puhul ei julgenud kallist kangast katteõmbluse suuretõenäosuselise ebaõnnestumise tõttu overloki alla usaldada ja kuna miskipärast ka tavamasina kahe nõela õmblus kipub mul nii ühelt kui ka teiselt poolt tihtilugu pisteid vahele jätma (ei teagi, mis tal viga on, nõela vahetamine igal juhul ei aidanud), lahendasin asja eriti lihtlabaselt - siksakõmblusega. Natuke nadi on, et nüüd need allservad sellised pisut väljaveninud tunduvad, kuid jalga pannes pole seda näha ja see ju ongi peamine... ja vähemalt näeb õmblus kena välja, mitte miskisugune mitu korda üles harutatud ja uuesti õmmeldud pusserdis, mis ilmselt üht kahest eelpoolmainitud meetoditest rakendades oleks kindlasti tulemuseks olnud.
Lõppkokkuvõttes jäin pükstega väga rahule ja isegi vanaema kiitis mitu korda, et ikka nii ilusad retuusid olen omale teinud :) Sellel suvel ma igatahes vist teksaseid jalga pannud polegi...
 
Sellised nad siis said:



Ahjaa, nende õmblusmasinatega on ka ikka ilge jama! No seda ma juba mainisin, et tavamasin kahe nõelaga ei õmble, seda, et overlok katteõmblusega hakkama ei saa, olen vist juba miljon korda maininud ja tegelikult ei taha overlok isegi oma põhiõmblust korralikult teha - teeb esmapilgul küll enam-vähem ilusti ära, aga näiteks need samad retuusid, olen neid nüüdseks mõnda aega ikka kanda jõudnud ja juba on õmblused imelikud - no sellised, et paremalt poolt on niite näha ehk niidipinge pole justkui piisavalt tugev, kusjuures ma olen seda iga kord selliseid hästi venivaid asju õmmeldes ikka vaat et nii kõvaks kruttinud, et kohati kipub isegi katkema, kuid õmbluse sisse jääb ta ikka selline, et kangast laiali venitades oleks justkui ainult traageldatud teist... Mõtlengi siin juba, et peaks üle tagumiku jooksva õmbluse käsitsi üle õmblema, et ilus oleks... Ja katteõmbluse juures - olen lõpuks tähele pannud, et nõel justkui käib iga pistega kõlksuga kuhugi vastu ja ilmselt seetõttu normaalselt ei õmblegi, kuid ma ei saa tõesti aru, kas see on n-ö kaasasündinud viga või olen lihtsalt ise algul mingi oskamatu niidistamise või asjaga mingid jupid ära väänanud, kuid kuna ta mul kunagi seda pistet korralikult teinud ei ole, siis kahtlustaks pigem esimest varianti... Korra olen proovinud ka rullpalistust ja kuigi seadistasin masina näpuga manuaalist järge ajades, ei saanud ma mitte mingisugust natukenegi rahuldavat rullapalistuse moodi asja... Ma ei tea lihtsalt enam... Tavamasin on hiljuti hoolduses käinud ja kardan, et sealt miskit eriti targamat selle kahe nõela õmbluse kohta öelda ei osataks, Overlok on suhteliselt uus, pole vist veel kaht aastatki täis ja ma kardan, et hooldusest või parandusest tuleks ta sama targalt tagasi - ma lihtsalt ei saa oma masinatega läbi! Olen veetnud tunde proovilappide peal katsetades ja mässates ja igat pidi kruttides, kuid sellise tulemuseni, mille peale lootma jääda saaksin, jõudnud ei ole. Omale saan asjad küll õmmeldud - mõtlen mingid alternatiivid välja nagu siingi siksakõmblus katteõmbluse asemel või vahel isegi tavaline õmblus venivale kangale, või muud sellist, mis enam-vähem okei väljanägemise ja funktsionaalsusega jääb, mitmed asjad olen just sel põhjusel isegi käsitsi teinud, kuid kellelegi teisele ju niiviisi õmmelda ei saa. Alles mõni päev tagasi ütlesin taaskord ära ühe potentsiaalse kleiditellimuse ja seda peaasjalikult just seetõttu, et ei jaksa närveldada ja põdeda selle pärast, et masin lihtsalt ei tee seda, mida ta tegema peaks ja mina ei oska seal ka midagi muuta ning lõpptulemusena saab tellimus viimistletud ebaprofessionaalselt ja suure tõenäosusega just masina streikimise tõttu kliendi soove mitterahuldav. Mingi aeg see mind ei häirinud ja mõtlesin, et ah, polegi vaja mul kellelegi teisele õmmelda, kuid vaikselt, olles hakanud tundma, et minu tööd hinnataks ja soovitaks, olen ka ise hakanud mõtlema, et täitsa tore oleks end ka teistele õmblemisega proovile panna, aga kuna ebakvaliteetset tööd ma teha ei taha ja kvaliteeti ma oma masinate (praeguse) seisuga tagada ei suuda, ei julgegi ma ühtegi päris "omade" ringist (ehk siis perekond ja lähemad sõbrad) väljapoole jäävat tellimust vastu võtta. Kas on üldse mingi lootus masinate hingeelu tundma õppida?
 
Ohjah, nutulauluks kiskus nüüd küll see lõpp, aga vähemalt sain hingelt ära.
 
Aveli
 
P.S. Juba üsna varsti võin teile üht päris-päris suurt projekti näidata, mille kallal vaikselt pea kuu aega nokitsenud olen ja mis viimaks ometi valmis sai. Stay tuned ;)
 
P.P.S. Kui kellelgi seisab kusagil kasutult suur välitelk, siis Kangadžungli meeskonnal oleks sellest mõneks ajaks palju abi: https://www.facebook.com/kangadzungel/photos/a.162195843828020.31217.162183643829240/700327180014881/?type=1&relevant_count=1
 
P.P.P.S. Need teised retuusid, mille jaoks ka kangast ihaldasin... Tellisin sellised hoopis Aliexpressist seitsme dollari eest ja arvake ära - need osutusid mulle liiga väikesteks, kuigi kirjade järgi pidanuks nagu parajad olema, veel tellisin sama hinnaga ühed ammusoovitud musklitrükiga retuusid ja need osutusid selliseks, et mitte just väga hästi kaalutletud õmbluse paigutuse tõttu on säärelihas poolenisti sääreluu peal - palju õnne mulle suurepäraste ostude puhul!

3 kommentaari :

  1. Kenad retuusid! Kurb lugu, kui kallis masin ei tee, mida vaja. Mul ei tulnud isegi overloki niidistamine juhendi järgi välja, kuid youtube video abil sain hakkama.

    VastaKustuta
  2. Soovtan soojalt Teile (kui te juba seda teinud ei ole) osat karnaluksist selleks spetsiaalsed nõelad. Need nõelad ei jäta pisteid vahele, ja sobivad nii overlokile kui ka tavalisele õmblusmasinale. Ise ostsin ja jäin rahule.
    http://shop.kl24.ee/238/0/readmore/4581/
    Väga meeldivad Teie õmblustööd ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Neid nõelu proovinud ei ole, aga ostsin Rufflerist Husqvarna uued originaalnõelad no nii igaks juhuks ja natukene nagu töötasid katteõmbluse jaoks (st ühtede retuuside sääreotste jaoks), aga samas võis see olla ka värskelthooldatud masina teene :D Eks ma vaikselt katsun temaga paremini läbi saada.

      Kustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...