Otsi logiraamatust:

Toetab Blogger.

Minust

Minust
Tere, mina olen Aveli. Siin väikeses blogipesas saate näha minu loomingulisi katsetusi õmblemise vallas :)

Hakka lugejaks:

Follow this blog with blogger!

Järgi logiraamatut:



Follow on Bloglovin

Follow Me on Pinterest

Võtan osa...

Spring Race Challenge

Märksõnad

õmblemine ( 68 ) tee ise ( 50 ) pluus ( 33 ) kingitused ( 26 ) inspiratsioon ( 23 ) sport ( 22 ) ilu ( 19 ) aksessuaarid ( 17 ) filosofeerimine ( 17 ) lõiked ( 17 ) meestele ( 17 ) dressid ( 16 ) kleit ( 16 ) seelik ( 12 ) ehted ( 11 ) pildistamine ( 10 ) ümbertegemine ( 10 ) esinemisriided ( 9 ) kangad ( 9 ) püksid ( 9 ) juuksed ( 8 ) kosmeetika ( 8 ) retuusid ( 8 ) T-särk ( 7 ) jõulud ( 7 ) pinterest ( 7 ) suvi ( 7 ) toit ( 7 ) õppimine ( 7 ) kaelakee ( 6 ) kangapoed ( 6 ) blogi ( 5 ) korsett ( 5 ) kott ( 5 ) küüned ( 5 ) küünelakk ( 5 ) õmblusmasin ( 5 ) kudumine ( 4 ) overlok ( 4 ) Kandes omaloomingut ( 3 ) Sedamoodi ( 3 ) Vahvate asjade logiraamat ( 3 ) kujundus ( 3 ) käekett ( 3 ) pesu ( 3 ) pits ( 3 ) sisustus ( 3 ) teksa ( 3 ) Spring race challenge ( 2 ) ebaõnnestumine ( 2 ) isetegija ( 2 ) kangavärv ( 2 ) kikilips ( 2 ) kreem ( 2 ) käevõru ( 2 ) lastele ( 2 ) lips ( 2 ) lõpetamine ( 2 ) mustikad ( 2 ) mänguasjad ( 2 ) parandamine ( 2 ) raha ( 2 ) retsept ( 2 ) salv ( 2 ) sokid ( 2 ) teeme koos ( 2 ) teksased ( 2 ) ujumisriided ( 2 ) villased sokid ( 2 ) õpetus ( 2 ) Andorra ( 1 ) auhind ( 1 ) autosse ( 1 ) bikiinid ( 1 ) denim24.ee ( 1 ) huulepalsam ( 1 ) in English ( 1 ) jakk ( 1 ) juuksehooldus ( 1 ) juuksemask ( 1 ) kompott ( 1 ) krae ( 1 ) käsitsi ( 1 ) lappimine ( 1 ) lihavõtted ( 1 ) muffinid ( 1 ) mäng ( 1 ) pleegitamine ( 1 ) raamatud ( 1 ) rahvarõivad ( 1 ) reis ( 1 ) reklaampostitus ( 1 ) remont ( 1 ) salat ( 1 ) sein ( 1 ) sõrmus ( 1 ) triiksärk ( 1 ) trikoo ( 1 ) vest ( 1 ) voltimine ( 1 ) ümbrik ( 1 )
19 juuli 2016

Jüri kihelkonna mehe rahvariidepluus

Teate mis? Ma olin peaaegu täiesti veendunud, et olen selle postituse juba avaldanud... Õigemini, ma olin päris teadlik, et venitasin sellega päris pikalt, pluus sai ju valmis juba khm... kaks suve tagasi, ja olin ka teadlik, miks ma venitasin - kuna tegu oli nii suure tööga, milles nii palju võlu ja valu, ei tahtnud kohe kuidagi seda lihtsalt paari lause ja piltidega üles riputada, vaid ikka korralikult kogu protsessi lahti kirjutada, aga... Ei olegi selles mõttes "aga", et mul on kuidagi nii silma ees, et ma juba kirjutasin sellest... Kuidas rääkisin, kuidas õlalapid varrukavahele kinnitada unustasin ja sellest, kuidas ema minu eest tikkimistöö ära tegi ja... Ükskord tuli aga sõbrannaga jutuks, et üks selleteemaline postitus siin blogis olema peaks ja ta absoluutselt ei saanud aru, millest ma räägin, tulin siis vaatama ja pidin nentima, et tõesti pole sellist asja olemas. Uurisin mustandeid ja leidsin, et olen küll pluusi kohta mustandi salvestanud (mul on kombeks salvestada tühjad mustandid valmisõmmeldud esemete nimedega, et isegi kui parasjagu kirjutada pole mahti, ei ununeks millestki kirjutamine täitsa ära, praegu on neid mustandpostitusi seitseteist... ups), kuid see oli sisult täiesti tühi... Kas blogger võis mu mustandi tühjaks kustutada? Kas ma võisin postituse kirjutamist ja piltide lisamist unes näha? Ma ei tea ju! Igatahes fakt on see, et nüüd tuleb see postitus uuesti kirja panna ja paraku on juhtunud ikkagi see, mida ma juhtuda lasta ei tahtnud - ma ei mäleta enam seda võlu ja valu, mis õmblustööga kaasnes :( Katsun siis jutustada niipalju kui mäletan.
 
Kaks aastat tagasi, hakkas peas küpsema plaan õmmelda vennale sünnipäevaks rahvarõivapluus. Peaasjalikult siis seetõttu, et nagu minagi, on mu vennake tantsija ja erinevalt minust on ta natuke standardsuurustest pikem ehk siis Jüri rühma rõivastest passitati talle selga pluus, millele alläärde ekstra pikendav riidejupp juurde õmmeldud ja et sügisel ootas ees TÜ Rahvakunstiansamblisse tantsima tulek, tundus paslik kingitus üks mõõtudele vastav pluus, eriti seetõttu, et meeste rõivad ei ole nii spetsiifilised kui naiste omad ja rühma tantsimas vaadates ei ole paikkondade eripärad meeste pluuside puhul eriti märgatavad ning tantsija võib selga panna ka oma isikliku pluusi, tüdrukute puhul on asjad natuke keerulisemad. Sai siis otsitud välja rahvarõivaraamat, tehtud lõiked, uuritud Jüri tantsurühma särki ja läkski tegemiseks. Suurimateks probleemideks olid tikkimine - nimelt ei teadnud ma missugused näevad välja või kuidas tuleks teha tagisid, mis pidid paiknema varrukate allääres, ning kurrutamine - polnud ma miskit sellist varem teinud ega näinud. Aga lahendused leidsin - tikkimise osas sain kauba peale emaga, kuigi ka tema ei teadnud tagidest midagi, vaatasime natuke netist videoid ja tikkimise võttis ta enda peale - ega seal suurt miskit peale tagide teha tulnudki, mõned read tikkpistet ja nukupäid ka kraele ja varrukavärvlitele ja oligi kõik... naise rõivastega võrrelda ei anna, kurrutamisega... asusin katsetama ja improviseerima. Muidugi oli miskisugune kirjeldus ka rahvarõivaraamatus, aga nagu aastake hiljem ühes ülikoolis võetud rahvarõivaste valmistamisel kasutatavaid töövõtteid tutvustavas vabaaines õppisin, tegin asja ikka natuke keerulisemalt ja kilplaslikumalt kui oleks võinud, aga nojah... ma ju ei teadnud paremini. Lõpptulemus jäi ilus ja see on ju peamine :) Muidugi panin üht-teist puusse ka, nimelt unustasin õlalapid varrukapoolsest otsast õmbluse vahele kinnitada ja pidin need pärast lihtsalt salapistega kinni õmblema, aga eks esimesel korral võibki natuke sassiminekuid endale lubada...
 
Oijah... mul on ikka tunne, et olen seda postitust juba kirjutanud... ja hoopis korralikumalt ja täpsemalt, aga ma lihtsalt ei suuda välja mõelda mis konks siin on... ühesõnaga, vaadake parem pilte ja küsige ise juurde, sest ma kohe kuidagi ei oska praegu rahule jääda selle informatsiooniga, mis siia kokku kirjutada suutsin kui vaimusilmas on mul mingi korralik postitus kusagil olemas.... Kas ma lähen omadega hulluks???
 
 
 
 
 
Lähivõtteid ka:
 
 
 
Täiskomplektiga koos ka:
Muuseas, kas teadsite, et Jüri on üks väheseid kihelkondi, mille meesterõivaste puhul on vest esinduslikuks pealisrõivaks, seda siis seetõttu, et tegu on täisvillase vestiga, samas kui mujal kantavad vestid on linase seljatagusega ja mõeldud kuue all kandmiseks?
Igatahes selleks korraks kõik, varsti jälle :)
 
Aveli
 
 
P.S. Ülivinge et mu blogi lingiti Facebooki õmblustoa gruppi... Nii palju toredat tagasisidet pole ammu saanud... mitte et mul ammu mahti kirjutada olnuks, aga... vähemalt olen mustandikausta postitusealgetega täiendamas käinud, küll nad postitusteks ka saavad kunagi :)
 
P.P.S.
 

1 kommentaar :

  1. Ma ei tea rahvariietest midagi, mistõttu ei oska ma muud teha, kui suu ammuli neid pilte vaadata. On sul ikka viitsimist (ja oskust) olnud!
    Küll aga võin ma öelda, et rõõmustan su 17 mustandi üle! Annab lootust, et siia millalgi siis 17 postitust tuleb :)

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...