Otsi logiraamatust:

Toetab Blogger.

Minust

Minust
Tere, mina olen Aveli. Siin väikeses blogipesas saate näha minu loomingulisi katsetusi õmblemise vallas :)

Hakka lugejaks:

Follow this blog with blogger!

Järgi logiraamatut:



Follow on Bloglovin

Follow Me on Pinterest

Võtan osa...

Spring Race Challenge

Märksõnad

õmblemine ( 68 ) tee ise ( 50 ) pluus ( 33 ) kingitused ( 26 ) inspiratsioon ( 23 ) sport ( 22 ) ilu ( 19 ) aksessuaarid ( 17 ) filosofeerimine ( 17 ) lõiked ( 17 ) meestele ( 17 ) dressid ( 16 ) kleit ( 16 ) seelik ( 12 ) ehted ( 11 ) pildistamine ( 10 ) ümbertegemine ( 10 ) esinemisriided ( 9 ) kangad ( 9 ) püksid ( 9 ) juuksed ( 8 ) kosmeetika ( 8 ) retuusid ( 8 ) T-särk ( 7 ) jõulud ( 7 ) pinterest ( 7 ) suvi ( 7 ) toit ( 7 ) õppimine ( 7 ) kaelakee ( 6 ) kangapoed ( 6 ) blogi ( 5 ) korsett ( 5 ) kott ( 5 ) küüned ( 5 ) küünelakk ( 5 ) õmblusmasin ( 5 ) kudumine ( 4 ) overlok ( 4 ) Kandes omaloomingut ( 3 ) Sedamoodi ( 3 ) Vahvate asjade logiraamat ( 3 ) kujundus ( 3 ) käekett ( 3 ) pesu ( 3 ) pits ( 3 ) sisustus ( 3 ) teksa ( 3 ) Spring race challenge ( 2 ) ebaõnnestumine ( 2 ) isetegija ( 2 ) kangavärv ( 2 ) kikilips ( 2 ) kreem ( 2 ) käevõru ( 2 ) lastele ( 2 ) lips ( 2 ) lõpetamine ( 2 ) mustikad ( 2 ) mänguasjad ( 2 ) parandamine ( 2 ) raha ( 2 ) retsept ( 2 ) salv ( 2 ) sokid ( 2 ) teeme koos ( 2 ) teksased ( 2 ) ujumisriided ( 2 ) villased sokid ( 2 ) õpetus ( 2 ) Andorra ( 1 ) auhind ( 1 ) autosse ( 1 ) bikiinid ( 1 ) denim24.ee ( 1 ) huulepalsam ( 1 ) in English ( 1 ) jakk ( 1 ) juuksehooldus ( 1 ) juuksemask ( 1 ) kompott ( 1 ) krae ( 1 ) käsitsi ( 1 ) lappimine ( 1 ) lihavõtted ( 1 ) muffinid ( 1 ) mäng ( 1 ) pleegitamine ( 1 ) raamatud ( 1 ) rahvarõivad ( 1 ) reis ( 1 ) reklaampostitus ( 1 ) remont ( 1 ) salat ( 1 ) sein ( 1 ) sõrmus ( 1 ) triiksärk ( 1 ) trikoo ( 1 ) vest ( 1 ) voltimine ( 1 ) ümbrik ( 1 )
27 september 2014

Siksakiline seinamaaling

Viimasel ajal ei ole ma kohe üldse enam õmblemise lainel millegipärast... Viimased tehtud esemed on kõik kellelegi sünnipäevakingituseks või muidu teene korras parandustööd või muu selline olnud ja samamoodi ootab kangakoti peal hunnik, kus on paar paari parandamist ootavaid teksaseid, ühed lühemaks tegemist vajavad püksid, kaks dressikat, millele suure pealekäimise tulemusena lubasin uued kätised õmmelda ja vana öösärk, millest peaksin tegema taskurätikuid, kuna väidetavalt on see ju just nii hea ja pehme materjal taskurätikute jaoks ja taskurätikuid läheb ikka vaja. Liiatigi ei vaja vist mainimist, et ükski neist ootel olevatest töödest ei ole sinna ootejärjekorda sattunud minu enda initsiatiivil, vaid ikka lähikonna mõnusa teadmise kaudu, et Aveli meil ju õmbleb... Nojah, kui nii mõelda, siis mis see pükste lühemaks tegemine ära ei ole, poole tunni töö... või teksade parandamine, samas kui pean selle jaoks masina üles seadma, niiti otsima, pinged paika sättima, proovilapi peal pool tunnikest masinaga jagelema ja pärast veel kõik ära ka koristama, siis... no ütleme nii, et sellist vaeva näeksin ma parema meelega mõne uue asja õmblemiseks kui mingite pisiparanduste ja kodutekstiilide tegemiseks. Jah, ma olen selles mõttes ikka vastutuleliik, et lõppkokkuvõttes teen need delegeeritud tööd ikka ära, aga samas võivad parandamist ootavad teksad mul kapi peal vabalt ka pool aastat seista, enne kui ennast selle tööga tegelema suudan sundida (ja antud juhul on need kaks paari vist isegi kauem kui pool aastat minu käes olnud...ups), sest lihtsalt... võib-olla on asi jälle selles, et ma ei ole selline... käsitöölane käsitöö nautimise mõttes? Või no, muidugi meeldib mulle õmblemine, muidu ma ju seda ei teeks, aga ma ei suuda nokitseda ja tilu-lilutada mingisuguse asja kallal, mille ainus funktsioon on see, et tahtsin proovida seda teha või et see on nunnu (no teate ju küll neid käsitöösõltlasi, kelle kodu igat horisontaalpinda katab kas heegeldatud linik või lapitekk või kaltsuvaip või taburetipadi, iga riiuli ja akna ette on riputatud omavahel sobimatud heegeldatud kardinad ning diivani peal on mustmiljon erinevas tehnikas käsitööpatja, seda, et kogu perel on kümneks aastaks sokkide-kinnaste tagavara olemas, ei maksa vist mainidagi). Selles mõttes, et mina hakkan ikkagi õmblema siis, kui ma tahan omale mingit konkreetset rõivaeset, mitte selleks, et tahaks nagu midagi õmmelda ja kui minu seesugusest vaatest aru saada, ei tohiks olla imestusväärne, et igasugune parandamine ja kohandamine ja kodutekstiilide valmistamine on ikka paras okas pepus. Ühesõnaga, kuna minu viimased õmblustööd on kõik olnud kingitused kellelegi teisele ja ootamas on veel paras ports tülikavõitu parandamistööd, siis kokkuvõttes on mul õmblusmotivatsioon hoopiski kadunud. Ootamas on küll juba pooleldi valmis õmmeldud värvilisest kunstsiidist seelik, superilus kangas kombenesooni jaoks ja materjalid väga vajaliku valge spordirinnahoidja tarvis, aga ma lihtsalt ei suuda asja käsile võtta ja õmblemisega pihta hakata. Ei taha no. Ja õnneks on mul praegu mitteõmblemisettekäändeks ka see, et viisin reedel lõpuks oma overloki hooldusesse, seega no sewing for me for a while... Muidugi ei maksa minust valesti aru saada, mul on hea meel kui saan millegi omaõmmeldu kinkimisega kellelegi heameelt valmistada, aga praeguseks on seda lihtsalt kuidagi liiga palju järjest saanud - juuni algusest alates pole ma õmmelnud omale mitte ühtegi asja, samas kui kingitusi on selle ajaga masina alt tulnud täpselt seitse - lõpuks muutub see gabariitide hindamine ja pidev muretsemine, et kas kingisaaja ka lõpuks asjaga rahule jääb ikka päris närvesöövaks, kui aus olla. Nojah ja siis tuleb veel nüüd klapitada kuidagi vaatamata suhteliselt väikesele EAP-de arvule meeletult üle pea kasvav koolitöö ja trennitegemine ja... Igatahes, kuigi mul kõik need kingitused siin blogis veel ette näidatud ei ole (küll jõuab), siis täna otsustasin näidata midagi hoopis huvitavamat, nimelt värvisime suvel Aivoga ühe seina mustriliseks. Just nii, värvisime mustriliseks. Mul oli tegelikult peas see plaan juba ammu paigas ja kui siis ühel õhtul Tommi grillis salatitaldriku kõrval ruudulisele paberile mustri üles joonistasin, oli ainult paari päeva küsimus, et see vastaval kujul ka seina peale saaks.
Minu mustrilooming paberil:
Paberilt skännisime pildi arvutisse, lisasime natuke värvi ja lasime siis projektoriga seina peale, et teibiga piirjooned üle käia:
Ja siis läks värvimine lahti:



Lõpetasime kella poole viie ajal öösel, aga nui neljaks, pidi ju samal päeval asja lõpuni tegema :D Minu meelest tuli ikka superäge sein ja kui siia valgete seinte asemele lisada lõpptulemus (ehk siis üks oranž ja üks rohekas sein), on tuba selline:
Oma autogrammid panime ka allanurka, ikkagi seinamaal ju :D Üldiselt on selle seina kohta tulnud väga vastakaid arvamusi - palju on inimesi, kelle meelest peaks korter või maja või ükskõik milline eluruumideks tarvitatav elamuüksus olema ühtlaselt pasavärvi beež (või no, keegi ei ütle seda otse välja, räägitakse ikka "rahulikest toonidest" ja kui kuuldakse, et tuba võiks olla ka sinine, punane, kollane või ükskõik, millist erksat värvi, siis demonstreeritakse ikka julgelt oma põlgust), samas leidub ikka õnneks ka mõni selline, kelle meelest on tegemist ikka väga ägeda toaga. Palju küsitakse, et kas närvidele ei hakka käima - no kuna tegemist on senimaani ainsa valmis toaga selles korteris, siis tähendab see, et seal on ka üsna palju aega veedetud ja pole küll kuidagi aru saanud, et "närvidele käiks" (kuigi algul meenutas see siksak hetkeks mulle mingil kahtlasel kombel maalingut draakonist, mis oli lastearsti kabineti ooteruumi seinal, kui väike olin ja kuna arstidega mul kunagi väga häid suhteid olnud ei ole (no offence mu arstitudengitest sõbrad, seni kuni me teie kabinetis kokku puutuma ei pea, võime ikka hästi läbi saada...), siis korraks tõusid esile küll mitte just kõige paremad emotsioonid, aga õnneks sain sellest päris kähku üle - draakoni hari on ju hoopis midagi muud kui see tribal sein...). Ja siis on veel kolmandat tüüpi inimesed, kes kuuldes, mis seinaga plaanis on, hirmust kihvatasid, aga kui valmis tuba nägid, olid sunnitud oma sõnu sööma ja tõdema, et poleks iial uskunud, et kirjelduse järgi päris hirmus tuba (kirjeldus siis selline, et maheda oranži ja mererohelisega indiaanistiilis tribal-muster ühte seina tuleb ja teised seinad saavad ühevärvilised), tegelikult nii hästi välja võib kukkuda. Noist viimastest on mul muidugi eriliselt kahju, sest miskipärast tundub mulle, et päris paljud inimesed tahaksid värvilisemat elamist, aga kuna nad ei suuda ette kujutada, kuidas mingid värvid kokku sobiks või milline valmis ruum välja näeks (äkki jääb kole, kui midagi silmapaistvat, eriti mitme erksa värviga, teha) ja siis valitaksegi võimalikult turvalised pruunid-beežid-pastellid, sest nendega ju "mööda panna ei saa". Kurb! Igatahes selle seina ja selle toaga jäime toaomanikuga koos väga rahule :)
 
Aveli
 
P.S. just mõtlesin ükspäev jooksma minnes, et kust mu tossud oraži värviga kokku on saanud ja nüüd siis tuleb pilte vaadates meelde - seina värvisin :D
 
P.P.S. Kui keegi märkas sarnasust selle seina ja minu ammuõmmeldud kleidi vahel, siis just nii, sealt ma tegelikult alginspiratsiooni saingi :)


8 kommentaari :

  1. Väga äge! Sellised huvitavad lahendused on palju vingemad, kui neli üksluist beeži seina :D See sinine seinatoon on nii mõnus! Ise ma ilmselt poleks niiii kirjuks kõike teinud, no et lisaks mustrile on veel sinine ja oranž sein, minu jaoks see veidi liiast... aga noh, mulle üldiselt ei meeldi ka oranž :D:D

    Iigastahes, väga super lõpptulemus!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii vahva, kui meeldib :) Kusjuures suurem osa sellest oranžist seinast jääb tegelikult kapi taha (kui sinna ükskord kapp tuleb :D), seega valge kapp ilmselt rahustab seda üldmuljet veel natuke maha.

      Kustuta
  2. Appi kui äge sein! Värvi peab ikka olema, muidu läheb igavaks!

    VastaKustuta
  3. Väga lahe, mina olen kahe käega värviliste seinte poolt :)

    VastaKustuta
  4. Oeh, see klassikalise käsitöösõltlase kodu kirjeldus oli homeeriline. Pugistasin tükk aega naerda.
    Sein on muidugi lahe. Ma ise kuulun vist kahjuks nende hulka, kes ei suuda mustri- ega värvikombinatsioone ette kujutada ja nii ma mustvalges kodus elangi. Seda suurem austus nende vastu, kel see ettekujutamisvõime olemas on ja kes seda ka rakendavad.

    VastaKustuta
  5. Väga äge sein! Loodan, et üks hetk kui jõuame ka seinadele värvide valimiseni (oeh, ootan seda aega juba väga) suudan ka kombineerida miskit sama head ;)

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...