Otsi logiraamatust:

Toetab Blogger.

Minust

Minust
Tere, mina olen Aveli. Siin väikeses blogipesas saate näha minu loomingulisi katsetusi õmblemise vallas :)

Hakka lugejaks:

Follow this blog with blogger!

Järgi logiraamatut:



Follow on Bloglovin

Follow Me on Pinterest

Võtan osa...

Spring Race Challenge

Märksõnad

õmblemine ( 68 ) tee ise ( 50 ) pluus ( 33 ) kingitused ( 26 ) inspiratsioon ( 23 ) sport ( 22 ) ilu ( 19 ) aksessuaarid ( 17 ) filosofeerimine ( 17 ) lõiked ( 17 ) meestele ( 17 ) dressid ( 16 ) kleit ( 16 ) seelik ( 12 ) ehted ( 11 ) pildistamine ( 10 ) ümbertegemine ( 10 ) esinemisriided ( 9 ) kangad ( 9 ) püksid ( 9 ) juuksed ( 8 ) kosmeetika ( 8 ) retuusid ( 8 ) T-särk ( 7 ) jõulud ( 7 ) pinterest ( 7 ) suvi ( 7 ) toit ( 7 ) õppimine ( 7 ) kaelakee ( 6 ) kangapoed ( 6 ) blogi ( 5 ) korsett ( 5 ) kott ( 5 ) küüned ( 5 ) küünelakk ( 5 ) õmblusmasin ( 5 ) kudumine ( 4 ) overlok ( 4 ) Kandes omaloomingut ( 3 ) Sedamoodi ( 3 ) Vahvate asjade logiraamat ( 3 ) kujundus ( 3 ) käekett ( 3 ) pesu ( 3 ) pits ( 3 ) sisustus ( 3 ) teksa ( 3 ) Spring race challenge ( 2 ) ebaõnnestumine ( 2 ) isetegija ( 2 ) kangavärv ( 2 ) kikilips ( 2 ) kreem ( 2 ) käevõru ( 2 ) lastele ( 2 ) lips ( 2 ) lõpetamine ( 2 ) mustikad ( 2 ) mänguasjad ( 2 ) parandamine ( 2 ) raha ( 2 ) retsept ( 2 ) salv ( 2 ) sokid ( 2 ) teeme koos ( 2 ) teksased ( 2 ) ujumisriided ( 2 ) villased sokid ( 2 ) õpetus ( 2 ) Andorra ( 1 ) auhind ( 1 ) autosse ( 1 ) bikiinid ( 1 ) denim24.ee ( 1 ) huulepalsam ( 1 ) in English ( 1 ) jakk ( 1 ) juuksehooldus ( 1 ) juuksemask ( 1 ) kompott ( 1 ) krae ( 1 ) käsitsi ( 1 ) lappimine ( 1 ) lihavõtted ( 1 ) muffinid ( 1 ) mäng ( 1 ) pleegitamine ( 1 ) raamatud ( 1 ) rahvarõivad ( 1 ) reis ( 1 ) reklaampostitus ( 1 ) remont ( 1 ) salat ( 1 ) sein ( 1 ) sõrmus ( 1 ) triiksärk ( 1 ) trikoo ( 1 ) vest ( 1 ) voltimine ( 1 ) ümbrik ( 1 )
13 detsember 2012

Infinity-kleit (koos õmblemisjuhendiga)


Surfates veebis ringi (mida ma ikka ja jätkuvalt mõtete õppimiselt sujuvalt kõrvale juhtimiseks teha armastan), on mulle juba tükk aega jäänud silma nn infinity kleidid. Infinity kleit on siis kleit, mis on õmbluste poolest hästi lihtne, kuid mille kandmiseks on lõputult erinevalt võimalusi olenevalt sellest, kuidas kleit selga passitada (minu meelest on see nimetus tegelikult päris naljakas, inglise keeles on kontekst veel enam-vähem okei, kuid eesti keelde seda loogiliselt tõlkida on raske. "Lõpmatuse kleit"? "Lõpmatu kleit"? "Lõputute kandmisvõimalusetga kleit"?).
Nagu öeldud, olid mulle niisugused kleidid ammu silma jäänud, kuid vaatamata väga lihtsale tegumoele polnud ma endale ühe sellise õmblemiseni siiani jõudnud mitmel põhjusel, nimelt tuleb materjalina kasutada lükrat, mis on üldiselt väga kallis kangas, lisaks ka asjaolu, et selle projekti puhul kulub materjali päris palju, teiseks, lükra korralikuks õmblemiseks on vaja ooverlokki, mida minul veel hiljutiseni ei olnud. Kui sain ühel healt sõbralt (täieliku üllatusena, ma ei oleks elusees arvanud, et ta teab, et ma õmblemisega tegelen) sünnipäevaks paar Abakhani kinkekaarti, teadsin aga kohe, millele need kulutada - ma tahan omale infinity-kleiti! Ja kleit ka valmis ja täna õpetan ka teile, kuidas seda õmmelda :) Muidugi usinamad leiavad netist mitmeid inglisekeelseid õpetusi ja ka mina lähtusin ( väikeste omapoolsete täiendustega küll) tegelikult nendest, kuid mõtlesin ka eesti keeles väikese juhendi koostada.

NB! Vali kangaks õhemapoolne lükra (mina tegin keskmisest pisut paksemaga ja seetõttu on kleiti natuke raskem siduda)!

Vaja läheb:

  • 4 meetrit lükrat (jah, ma tean, et seda on palju)
  • ooverlokki või õmblusmasinat (masinaga õmmeldes kasuta kindlasti siksak-pistet)
  • kääre
  • niiti
  • nööpnõelu
  • joonlauda, mõõdulinti
  • suurt tööpinda (loe: põrandat)
  • usinat pealehakkamist
1. Kleit koosneb ratas- või poolklošš seelikuosast, selle külge õmmeldud värvlist ning kahest pikast ribast, mida siis hiljem kleidiks siduma hakatakse. Kõigepealt tuleb võtta mõõdud - vaja läheb tegelikult ainult nelja mõõtu: taljeümbermõõt, soovitud seeliku pikkus (nõuanne: ära tee liiga lühikest seelikut, kuna on sidumisviise, millega kleit veelgi lüheneb, nt algselt pisut allapõlve pikkusest jääb pärast mõnd konkreetset sõlmimist alles poolde reide pikkus), kandja üldpikkus ning sidumispaela laius. Sidumispaela laiuse saad mõõta pannes mõõdulindi rinnakuluu keskele ja mõõtes üle rinna kõrgeima koha kaenlaaluse keskpunktini.

2. Nüüd kui mõõdud olemas, võib hakata kleiti välja lõikama, ära muretse, lõiget pole siin vajagi. Esiteks lõika välja kaks pikka riba ( mida kasutad pärast kleidi selga "sidumiseks") Laiuseks on mõõdetud vahema rinnakuluust kaenlaaluseni ning pikkuseks kandja pooleteisekordne täispikkus (mina olen 174 cm pikk, seega pidin lõikama ribad pikkusega 261 cm). Seda on tegelikult päris raske teha, sest paelad on nii pikad, kuid küll sa hakkama saad, mina ju sain ;)
Kui ribad valmis, lõika välja värvel ehk riidetükk, mille pikkuseks on kandja vööümbermõõt ning laiuseks 2 x soovitud värvli laius + 2 cm õmblusvaruks. Mina lõikasin selle tüki 25 cm laiuse (valmis värvel kusagil 13 cm), kuid tegelikult võib see olla vabalt ka kitsam, just nii, nagu sulle meeldiks :)
Viimasena lõika välja seelikuosa - selleks tuleb esmalt arvutada talje raadius (mäletate ju küll koolist ringi valemeid :D), milleks tuleb lihtsamalt öeldes lihtsalt taljeümbermõõt jagada arvuga 6,28, nüüd pane riie pooleks ja märgi murdejoonele keskpunkt, kust mõõda poolkaares raadiused, raadiustest omakorda mõõda kaugemale uus poolkaar, milleks kasutad seeliku pikkust, lõika seelik välja.




3. Novot, olemegi jõudnud õmblemise juurde, egas siin suurt miskit teha ei olegi tegelikult on tegemist 2-3 õmblusega kleidiga ja see on tõesti superlihtne! Esiteks õmble värvel "ringiks" (lühemad küljed kokku) ning seejärel murra ring ("toru") kahekordseks nii, et üles jääb murdeserv ja alla kaks lahtist kangaserva. Nüüd õmble "ribad" lühemat servapidi seeliku ülaserva külge kinni. Õmble nii, et ribad mingil määral kattuvad, mina panin nad kattuma 10 cm, kuid võib ka veidi rohkem või vähem. Viimaseks õmble seeliku külge värvel (lahtine serv seeliku külge), õmble nii, et värvli õmblus jääks kleidi esikeskjoonele, sinna, kus ribad kattuvad. Nüüd peaks olema valmis seelik, mille kõhu pealt värvli vahelt ripuvad alla kaks riba. Jah, selline see kleit ongi :)



4. Selleks, et kleit kantavaks saaks, tuleb see selga "siduda" selleks võib kasutada täitsa oma fantaasiat, kuid algatuseks võib ka vaadata õppevideosid. Youtubes on neid päris palju, mina leidsin kõige asjalikumad olevat järgmised:




Poseerisin ka natuke ja harjutasin oma sidumisoskust: 







Kui miskit jäi arusaamatuks või ei osanud ma hästi seletada, võib julgesti küsida, sest tean ise ka, et ega ma erialaste terminite tundmisega just ei hiilga :D

Näpud tööle!

Aveli :)

P.S. Kasutasin õmmeldes ja ka seda õpetust välja töötades näpunäiteid siit ja siit :)



6 kommentaari :

  1. Mine pekki! Niii lahe! Kaua sul läks selle õmblemiseks ja kui palju selle lükra ruutmeeter siis maksab! Kindel on see, et ma soovin ka sellist!

    VastaKustuta
  2. No ruutmeetriga kangast tavaliselt ei müüda, sest kanga laius pole tavaliselt täpselt meeter, kuid on väga erineva hinnaga kangaid. Kõige kvaliteetsem ja parem lükra maksab u 16 eurot meeter, mina ostsin enda oma, mis on natuke paksem kui tavaline u 7 eurose meetrihinnaga, kuid kõige odavam ja parem oleks muidugi peale sattuda siis kui piisavas koguses korralikku lükrat kaaluga müüakse (mida juhtub küll päris harva, kuid olen siiski peale sattunud), siis oleks ilmselt hinna-kvaliteedi suhe kõige parem. Õmblemine ise ei võta üldse kaua, paari tunni töö, põhiline osa ongi kleidi väljalõikamine ;)

    VastaKustuta
  3. Ei saa mingi valemiga aru et kuidas 4m. Maani seelik täisringi kujuline võtab mul tavaliselt nii palju. Aga see ju lühike seelik. Teised osad juurde ei võta minumeelest ka nii palju materjali. Või on tegu väga kitsa kangaga?
    Lihtsalt ei tahaks nii palju riiet kokku osta kui tegelikult vaja ei lähe :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Et õmblemisest on omajagu aega möödas ja parasjagu pole kleiti käepärast, siis seelikuosa täpset pikkust öelda ei oska, aga et ta selline allapõlvepikkus on ja kindlasti tegin ta ühes tükis ringina, siis võib eeldada, et seelikuosale kui sellisele oli materjalikulu umbes-täpselt 1,5 meetrit. Nagu postituses kirjas, siis sidumispaelte pikkuseks on pooletesekordne kandja pikkus (mis minu puhul oli siis 261 cm), see juba annabki kokku 4,1 meetrit, värvliosa saab siis lõigata paeltest üle jäävast kangalaiusest ja muidugi jääb kangajääke ikka (kitsam jupp, mis paelte kõrvalt pärast värvli väljalõikamist alles jääb, paeltele võib kuluda umbkaudu 60-70 cm laiust kokku ehk...), aga selle võrra kangast vähem osta ju ei saa, paelu ma jätkata ei soovitaks, kuna sidudes annab neid igatpidi keerutada-väänata ja kui siis õmblused kuskil, võib see päris ebamugavaks ja/või ebaesteetiliseks osutuda. Seega jah, neli meetrikest kulub ikkagi ära. Muidugi kui kandja pikkuselt oluliselt lühem kui mina (ma 174 cm), siis peab natuke kalkuleerima ja ehk saab ka natuke vähemaga hakkama :)

      Kustuta
  4. Kuidas servad teinud oled? Kas alumine serv on õmmeldud või lihtsalt nii nagu lõigates jääb? Ja kuidas pikkade ribade servad?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Toona ei viimistlenud servasid üldse, peaasjalikult seetõttu, et neid sidumispaelu endale ümber keerutade4s on raske välja mõelda serva, mis oleks päris nähtamatu ja tekstuurilt õhuke, samas allääre võiks vast mingi pöördpalistusega ikka ära teha. Õnneks lükra ei hargne, kuigi jah... ega ma ka suurim viimistlemata servade fänn ole :)

      Kustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...